Polityka jakości i środowiskowa firmy ALCOPPER TRANS LOGISTICS SP. Z O.O. w Katowicach wynika z dalekosiężnej koncepcji rozwoju firmy, której celem jest utrzymanie znaczącej pozycji na rynku europejskim oraz zachowanie pozycji partnera godnego zaufania.
Naszym nadrzędnym celem jest świadczenie wysokiej jakości usług w zakresie transportu i spedycji dla zaspokojenia wymagań naszych klientów dlatego nasze motto brzmi:
„Wyprzedzamy Twoje potrzeby”
Mamy również świadomość, że ochrona środowiska jest jednym z najważniejszych obszarów działalności przedsiębiorstwa.
W naszej działalności jakościowej i proekologicznej w szczególności staramy się ograniczać i zanieczyszczenie środowiska zgodnie z zasadami obowiązującego prawa i innych wymagań środowiskowych oraz norm międzynarodowych oraz poprzez zastosowanie w procesie realizacji usługi najlepszych rozwiązań organizacyjnych.
Uwzględniamy również postulaty naszych klientów i wszystkich zainteresowanych stron.
W związku z powyższym Najwyższe Kierownictwo firmy zobowiązuje się do:
− przestrzegania wymagań prawnych i innych dotyczących firmy oraz ochrony środowiska, w tym zapobiegania zanieczyszczeniom oraz spełnienia zobowiązań dotyczących zgodności
− ciągłego doskonalenia zintegrowanego systemu zarządzania, jakością i środowiskowego zgodnego z normami ISO 9001 i ISO 14001 w celu poprawy środowiskowych i jakościowych efektów działalności,
− stałego identyfikowania i oceny wpływu na środowisko realizowanych przez nas procesów,
− oszczędnego gospodarowania zasobami naturalnymi i energetycznymi oraz właściwego zarządzania odpadami,
− ograniczenia emisji spalin do atmosfery poprzez stałe korzystanie z nowoczesnego sprzętu transportowego oraz współpracę z dostawcami spełniającymi nasze wymagania jakościowe środowiskowe,
− ciągłego doskonalenia kompetencji pracowników poprzez szkolenia i motywowania pracowników, aby swoje działania związane z jakością i środowiskiem prowadzili w sposób świadomy i odpowiedzialny,
− do zapewnienia środków technicznych, organizacyjnych i finansowych niezbędnych do wdrożenia polityki jakości i środowiskowej.
Ważnym elementem naszej działalności jest minimalizacja wad i reklamacji. Dążymy do uzyskania jak najniższego ich poziomu. Nasza polityka jakości i środowiskowa jest realizowana przy założeniu, że za jakość świadczonych usług oraz ich wpływ na środowisko, odpowiada każdy pracownik firmy.
Szczególną uwagę zwracamy na zapobieganie oraz zmniejszanie skutków potencjalnych wypadków i sytuacji awaryjnych.
Polityka jakości i środowiskowa jest zakomunikowana i realizowana przez naszych pracowników oraz udostępniana zainteresowanym stronom.